FAQ

FAQ’s

 

1.    Bestelling plaatsen

1.1  Hoe plaats ik een bestelling?

Kies de juiste maat en voeg het artikel toe aan de winkelwagen. Wanneer je klaar bent met shoppen kun je bovenin op de winkelwagen klikken en daar kiezen voor de optie betalen.

Controleer altijd eerst jouw winkelwagen op aantallen, maten en kleuren voordat je gaat betalen. Kies de gewenste afleveradres en betaalmethode. 

Vergeet niet akkoord te gaan met de algemene voorwaarden anders kan de bestelling niet geplaatst worden. 

1.2  Hoe gebruik ik kortingscodes?

Heb jij een Shae kortingscode? Dan kan je deze toevoegen onder waardebonnen in jouw winkelwagen.

1.3  Wat zijn de verzendkosten?

Deze kun je vinden onder het kopje ‘verzenden & retourneren’.

1.4 Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?

Wij streven ernaar om alle bestellingen binnen 3 werkdagen na ontvangst van de betaling te verzenden. Houd er rekening mee dat de verzendtijd kan variëren, afhankelijk van de beschikbaarheid van de producten en onvoorziene omstandigheden die buiten onze controle liggen.

2.    Pre-order

2.1  Wat is een pre-order?

Een product is beschikbaar voor pre-order wanneer het momenteel niet op voorraad is, maar wel opnieuw is besteld bij de leverancier. Door een pre-order te plaatsen, verzeker je jezelf van een exemplaar zodra de nieuwe levering binnenkomt. Zo voorkom je dat je het product opnieuw misloopt.

2.2  Wat is de levertijd van een pre-order?

De levertijd verschilt per product. Dit ligt aan waar het product vandaan moet komen. Bij buitenlandse leveranciers is de levertijd wat langer. Wij zullen jou in de tussentijd op de hoogte houden van de status van jouw pre-order!

2.3  Kan ik een pre-order annuleren?

Ja dat is mogelijk zolang de pre-order nog niet is uitgestuurd.

2.4  Wat als ik meerdere producten bestel waaronder 1 pre-order, wanneer komt mijn bestelling dan binnen?

U kunt ons altijd mailen met de vraag of wij de order willen splitsen. U zult dan de order met de voorradige producten als eerste ontvangen. Wanneer de pre-order is binnen gekomen bij ons ontvangt u die.

LET OP! Verzendkosten worden per pakket verrekend.

2.5  Wat heeft een pre-order voor effect op het retourbeleid?

U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst retour te sturen. Deze 14 dagen gaan in op de dag wanneer jij het desbetreffende product hebt ontvangen.

3.    Bezorgen

3.1  Hoe wordt mijn bestelling verzonden?

Jouw bestelling wordt verstuurd met PostNL.

3.2  Wat zijn de verzendkosten?

Deze kun je vinden onder het kopje ‘verzenden & retourneren’.

3.3  Waar kan ik mijn bestelling laten afleveren?

Tijdens het afreken proces kun je ervoor kiezen om je bestelling thuis te laten afleveren of bij een afleveradres.

Het is helaas niet mogelijk om je bestelling op te halen. 

3.4  Wat moet ik doen bij ontvangst van een verkeerd artikel?

Het kan helaas wel eens mis gaan bij de verwerking van een bestelling. Uiteraard willen wij dit graag oplossen. Mocht dit een keer voorkomen? Neem dan direct contact met ons op via info@shae-amsterdam.nl. Vergeet niet je ordernummer en gegevens te benoemen in het mailtje. Onze klantenservice zal je zo spoedig mogelijk te woord staan.

3.5 Wat moet ik doe bij ontvangst van een defect artikel?

Het kan helaas wel eens voorkomen dat een product een defect bevat. Uiteraard willen wij dit graag oplossen. Mocht dit een keer voorkomen? Neem dan direct contact met ons op via info@shae-amsterdam.nl. Vergeet niet je ordernummer en gegevens te benoemen in het mailtje. Onze klantenservice zal je zo spoedig mogelijk te woord staan.

3.5  Wat moet ik doen wanneer mijn bestelling niet compleet is?

Het kan helaas wel een misgaan bij de verwerking van een bestelling. Uiteraard willen wij dit graag oplossen. Mocht dit een keer voorkomen? Neem dan direct contact met ons op via info@shae-amsterdam.nl. Vergeet niet je ordernummer en gegevens te benoemen in het mailtje. Onze klantenservice zal je zo spoedig mogelijk te woord staan.

4.    Retourneren

4.1  Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst retour te sturen. U ontvangt vervolgens een tegoedbon voor het verschuldigde orderbedrag, mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

Indien u uw bestelling retour stuurt ontvangen wij deze graag met alle geleverde toebehoren  (pakbon) en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking. Zodra kaartjes van artikelen zijn afgehaald kunnen wij het artikel helaas niet meer retour nemen. Geretourneerde items die naar parfum, wasmiddel, zweet of iets dergelijks ruiken nemen wij niet retour. Dit geldt ook voor make up en andere vlekken. Tevens kunnen verpakkingen van producten niet gebruikt worden als een verpakkingsmethode om producten retour te sturen. Zo kunnen schoenen bijvoorbeeld niet in een dicht getapte schoenendoos retour worden gestuurd/genomen.

LET OP: SALE KAN NIET GERETOURNEERD WORDEN.

4.2  Kan ik mijn bestelde items omruilen voor andere artikelen?

Op de pakbon kan je aangeven dat je het artikel wat je hebt besteld wilt omruilen voor een andere maat. Echter is het wel zolang de voorraad strekt. Wil jij zeker zijn van jouw item neem dan contact op via info@shae-amsterdam.nl zodat wij het item voor je kunnen reserveren.

4.3 Kan ik mijn pakket als brievenbus pakket retourneren?

Ja dit kan. Het retour sturen van jouw bestelling via een brievenbus pakket is echter wel op eigen risico. Een brievenbus pakket is niet voorzien van een Track and Trace, hierdoor kunnen wij zoekgeraakte bestelling niet crediteren aangezien wij hier een bewijs van versturing en Track and Trace voor nodig hebben.

4.4 Wanneer en hoe wordt mijn bestelling terugbetaald?

Binnen 14 werkdagen ontvang je een tegoedbon voor het openstaande bedrag. Zodra wij jouw bestelling hebben ontvangen krijg je van ons een bevestigingsmail van ontvangst. Vanaf deze datum ontvang je de tegoedbon binnen 14 werkdagen.

4.5 Wat is het retourtermijn?

U heeft na ontvangst 14 dagen de tijd om uw bestelling retour te sturen.